Tuesday, September 28, 2010

"DiGi iPhone 4 Me"

Teknologi menyusahkan? Ye lah! Memang menyusahkan! Tambah lagi menyakitkan hati. Mesti ramai yang tanya, bahagian mana pada teknologi yang menyusahkan saya? Ish....! Sebenarnya teknologi memang membantu manusia memudahkan pergerakan seharian kan? Misalnya, kalau dulu masa belajar di kolej masa lecturer bagi assignment yang berlambak- lambak? Saya kena ada komputer... dan talian internet.... Kenapa? Mestilah sebab nak kena cari maklumat yang diperlukan untuk siapkan kerja yang diberi. Tapi bila buat kerja kadang- kadang perlu buat kajian di luar. Hmmm perlukan kamera untuk menangkap beberapa gambar untuk buat rujukan.... Haih yang ni kena ada kamera, masa belajar dulu kamera digital memang tengah top! Jadi mesti ada kamera digital walaupun hanya kerana assignment. Dan ada pula yang memerlukan saya membuat video ringkas, kalau ada perakam video boleh rekod macam- macam lagi senang nak rujuk kan? Jadi mesti pula mempunyai perakam video! Yang ini pinjam sahaja lah, kalau semua nak beli~ heh kering poket mak bapa kan?

Okay, bila semua maklumat dah ada.. Tiba masa untuk mengadap semula komputer yang awal- awal tadi tu. Menaip, mengadap monitor, menaip, mengadap monitor, menaip...... heh!!! Bosan la! Jom pasang radio. Tengok, kena ada radio. Kalau dengar radio, lagu- lagu yang diputarkan kadang- kadang ada yang bosan sampai boleh tidur. Jadi kena buat muka tebal pinjam MP3 kawan. hmmmm.. tapi memang kena selalu ke kafe siber sebab sebenarnya saya hanya ada komputer, internet takda. Adehhh~ Dugaan.. Jadi sekarang mari kita listkan semua keperluan untuk menyiapkan sebuah assignment.
 


 
komputer + internet + kamera + perakam video + radio + MP3 + kafe siber = SEBUAH ASSIGNMENT.. SEBUAH.. SEBUAH.. BARU SEBUAH SAHAJA!
 


 
APAKAH? ...............Ini ke teknologi- teknologi yang hebat tu? susahh... hua... semput...


Tapi kepada pelajar- pelajar sekarang ni tak perlu risau atau trauma atau fobia ke apa dengan semua yang saya ceritakan tu. Sebab itu pengalaman yang saya lalui lebih kurang 2 atau 3 tahun yang lepas. hahaha cuak.. saya yang cuak T____T masih lagi terasa kepayahan tu semua. Teknologi memang pantas membangun! Tak percaya? Tengok saja buah tangan terbaru dari DiGi ni!


whoooaaaaa!!
 
 
JOM TENGOK KEHEBATAN DIA.. 

Facetime











whoooaaaaa!!

Jadi siapa yang perlukan  "komputer + internet + kamera + perakam video + radio + MP3 + kafe siber= SEBUAH ASSIGNMENT.. SEBUAH.. SEBUAH.. BARU SEBUAH SAHAJA!?"  kamu semua? perlukan ini? Takpa la, kamu semua memang perlukan semua itu. Tapi bila saya hanya memerlukan SEBUAH gajet yang boleh melakukan seeeeemuanya.. mana boleh saya lepaskan peluang ini?  Walaupun pengajian di kolej dah habis, tapi memang wajib dapatkan ini kerana.. SIAPA YANG MAHU ULANG SEMULA PENGALAMAN DULU YANG SANGAT MUAK UNTUK DIULANG SEMULA WALAUPUN DENGAN HANYA INGAT KEMBALI PUN RASA MAHU MUNTAH?!


Tolong jangan kacau saya! Saya mahu kan DiGi iPhone4!


 


Anda nampak sekarang? Sila faham betul- betul.. 
SAYA + DIGI iPHONE4 = SAYA ADA DIGI iPHONE4 MEMANG COOL TAK INGAT SEKARANG BOLEH SENYUM LEBAR- LEBAR LUPAKAN PENGALAMAN YANG MUAK SEKARANG SENYUMMMM!

Ya.. Inilah sebabnya kenapa DiGi iPhone 4 itu perlu berada di tapak tangan saya sekarang.

Saya tidak boleh begini ......  
 sepanjang hidup saya!!


DiGi iPhone 4 Me!!!







No comments:

Post a Comment