Wednesday, September 8, 2010

BUKAN HIDUNG TINGGI, HIDUNG KEMBANG CUMA

hidung tinggi= simpulan bahasa

hidung kembang= hidung saya bila senyum.. ngee~

Selalu jalan- jalan terserempak dengan kawan lama apa korang buat? say hi~ wey lama tak jumpa, hidup lagi kau ye? kau buat apa kat sini? kau datang dengan siapa? [ini memang selalu walaupun kau tahu dia tengah shopping kat lingerie shop [pada yang tak tahu tak perlu la google] ataupun dah terang dia datang dengan emak dia yang berdiri dekat sebelah?]

Tapi, saya susah betul nak buka mulut. Kalau senyum pun tak nampak gigi, kadang- kadang tak nampak macam senyum lepas tu kawan- kawan siap buat selamba jalan laju dalam hati tanya kenapa budak ni macam kerang busuk?

Memang susah nak buka mulut terutama bila berada kat tempat baru, tak kenal sesiapa pun. Kadang- kadang ada yang datang nak beramah mesra la konon. Punya la peramah panjang berjela cerita. Lepas tu senyap siap bunyi cengkerik jadi background music.... T-T

Ya, saya tak berapa pandai bergaul dengan orang baru [tapi kan dulu- dulu mak ada pesan 'dont talk to strangers?] jadi kenapa mereka ramah sangat tak takut kena culik ke? abaikan~

Jadi kepada kawan- kawan lama yang nampak saya senyum laksa paksa ke macam kerang busuk ke itu tandanya saya sedang kata hai kawan lama kepada kamu..

apa pulak lagi: ingat lagi dulu masa mula- mula belajar dekat kolej.. 1 sem=3 bulan takda kawan!! gila pathetic!! apa lama sangat icebreaking haha lame

No comments:

Post a Comment