Sunday, August 21, 2011

EPISOD CEMAS: BUKA PUASA DENGAN EMAK

Petang tadi semua sepert biasa. Duduk ramai-ramai keliling meja, buka tv9 tunggu azan untuk berbuka. Start je azan, segelas air dah habis sekelip mata~ hehe Makan nasi ayam Beebot buat sangat sedap.... 


:D

Selepas beberapa siri suapan dan tegukan air, suapkan emak makan pula (emak kena strok, jadi tangan dah tak boleh nak suap makan sendiri) sambil menonton Sirraaahh~ Amiiiieraahhh~ (sebut macam Bienda sebut selalu tu).. 

Kitorang pun borakla sikit-sikit.. ye la, tengah makan kan?
(mak cakap tak dengar jelas sangat angkara strok itu)

mak: ade schos tak kak bah? (ada sos tak kak bah?)
beebot: tade la... tak sempat.. *burrpp* Alhamdulillah~
..............nom.. nom.. nom..
mak: mak nlak ayanm je (mak nak ayam je)
beebot: owkhay~
..............nom.. nom.. nom..
mak: ... kak bah dah ade bofffn (kak bah dah ade b....?) 
...............

mak: ... kak bah dah ade bofffren (kak bah dah ade boyfriend?) 
beebot: (dup dup dup! Apehal nak cemas sangat aku ni?) eh.... tade~
mak: (angguk-angguk)
beebot: (hohmaigod... cemas.. cemas.. cemas..)


Okay.. tu je cerita cemas~

dan episod cemas ini telah diakhiri dengan tegukan air nenas buatan bapak... memang kaw~


No comments:

Post a Comment